Millora de les condicions de vida a Sofala - Moçambic

El govern de Moçambic ha decidit prescindir dels ajuts alimentaris per potenciar el desenvolupament de l'agricultura nacional. Com a conseqüència, part de la població s'ha quedat en una situació de vulnerabilitat alimentària.
La ONG ESMABAMA actua a la província de Sofala. Aquesta és una de les zones més empobrides del país: el 80% de la població no té accés a serveis energètics, només l’1% té accés a aigua corrent i més del 90% viu de l’agricultura de subsistència. ESMABAMA es va proposar incrementar l'activitat agropecuària per tal d'aconseguir l'autosuficiència alimentària per part població de Sofala i per fer-ho compta amb l’ajuda de varis projectes d’alumnes de l’ESAB.

2008. Planificació i programació per a la posada en marxa de la producció agrícola de diversos cultius a diferents àrees d'aquest país.

2009. Desenvolupament d'una comptabilitat, contrast dels marges econòmics dels cultius, ramaderia i activitats de transformació. I elaboració d'un sistema de gestió del sector agropecuari.

2010. Millora productiva del palmar de cocos de Sofala i avaluar la gestió i aprofitament dels recursos hídrics a Machanga i Mangunde.

2011. Recolzament a la missió de MANGUNDE per a l'elaboració d'un Pla d'Empresa que li permeti segregar les activitats productives.

2012. Elaboració d'un projecte d'aprofitament dels subproductes agropecuàris generats per l'activitat de la missió d'ESMABAMA.

2013. Formulació d’un Projecte de recolzament de la gestió econòmica i acadèmica de les Escoles de Formació Agrària per a l'obtenció d'ajuts.

RESUM 2009

RESUM 2010